پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250731
کارگران ستون فقرات جامعه هستند/ مشکلات‌شان صنفي است نه سياسي
تاریخ انتشار : 1400/02/09 10:04:10
نمایش : 1342
رئيس جمهور با بيان اينکه کارگران ستون فقرات جامعه هستند، گفت: ترديدي وجود ندارد که مشکل جامعه کارگري صنفي بوده و هيچ سويه سياسي ندارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام حسن روحاني عصر چهارشنبه و در آستانه ۱۱ ارديبهشت ماه روز جهاني کارگر، در ديدار جمعي از کارگران، با اشاره به مشکلات جامعه کارگري کشور اظهار داشت: امروز متاسفانه امنيت شغلي و معيشت اين قشر زحمتکش جامعه، به واسطه تحريم هاي ظالمانه و غيرانساني آمريکا و همچنين شيوع ويروس عالمگير کرونا مورد تهديد قرار گرفته است.
 
روحاني با بيان اينکه در مقابله با جنگ اقتصادي سه ساله دشمن عليه ملت ايران، کارگران سربازان خط مقدم بوده اند،گفت: دولت با افتتاح طرح هاي ملي طي يکسال گذشته براي تداوم توليد تلاش کرد و کارگران با فداکاري و ايثار خود در مراکز توليدي و کارخانجات دشمن را در تحقق اهدافش براي به تعطيلي کشاندن چرخه توليد در کشور ناکام گذاشتند.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به آثار و تبعات شيوع ويروس کرونا در جهان و از جمله ايران بر کسب و کارها و اشتغال کارگران، گفت: متاسفانه شيوع اين بيماري عالمگير تاثيرات نامطلوبي روي اشتغال کارگران و اصناف و مشاغل مختلف داشته است اما دولت همه تلاش خود را در اين مدت انجام داده که با ارائه تسهيلات و کمک هاي حمايتي، تا حد توان از بار سنگين اين مشکلات بکاهد.
 
روحاني در ادامه با اشاره به سوء استفاده معاندان و بدخواهان نظام از اعتراضات صنفي جامعه کارگري ايران، گفت: ترديدي وجود ندارد که مشکل جامعه کارگري صنفي بوده و هيچ سويه سياسي ندارد و اين صنف شريف با هوشياري کامل ضمن بيان مشکلات و مطالبات خود از مسير صحيح، اجازه بهره برداري سياسي را به دشمنان و مخالفان کشور و نظام نخواهند داد.
 
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه آنچه امنيت شغلي کارگران را تضمين مي کند، ايجاد رونق اقتصادي است ، گفت: بهترين راه کمک به بهبود وضعيت کارگران ، کمک به بهبود اقتصاد کشور است و کساني که به ظاهر سنگ کارگران را به سينه مي زنند بايد کمک کنند تا اقتصاد ايران همانند همه اقتصادهاي دنيا به ريل اصلي و طبيعي خود برگردد.
دکتر روحاني با بيان اينکه دولت براي فراهم کردن زمينه اشتغال و کاستن از نرخ بيکاري در کشور اقدامات زيادي انجام داده و قبل از جنگ اقتصادي در طول ۴ سال (۹۳ تا ۹۶) ، به طور متوسط سالانه ۷۰۰ هزار شغل ايجاد کرده است، گفت: همه تلاش خود را انجام مي دهيم تا در کنار ايجاد اشتغال پايدار مانع از بيکاري شاغلين شويم زيرا اعتقاد داريم از دست رفتن يک شغل، بازکردن راه براي نوعي آسيب اجتماعي خواهد بود.
 
رئيس جمهور کارگران را مهمترين توليد کنندگان ثروت ملي در کشور دانست و افزود: عدالت اجتماعي زماني تحقق پيدا مي کند که توليد کنندگان ثروت، دسترنج واقعي خود را بدست آورند و دولت برغم همه تنگناهاي مالي ناشي از تحريم ها و کرونا و فقدان منابع مالي موثر همه تلاش خود را براي حمايت از کارگران با افزايش حقوق ها انجام داده است.
دکتر روحاني در ادامه با اشاره به اهميت نقش تشکل هاي کارگري، اظهار داشت: اهميت تنظيم رابطه ميان کارگر و کارفرما ايجاب مي کند به تشکل هاي کارگري و کارفرمايي ميدان داده شود تا با مطالعه، مشکلات صنف متبوع را اولويت بندي کرده و پيشنهادهاي اجرايي خوبي را براي رفع مشکلات به دولت ارائه دهند.
 
رئيس جمهور مطالبات جامعه کارگري را به حق و درست خواند و تاکيد کرد: اين مطالبات بايد مورد توجه جدي قرار بگيرد و اين وظيفه دولت و همه دستگاه هاي ذيربط است که نسبت به همه دغدغه ها و انتظارات به حق کارگران پاسخگو باشيم.
 
روحاني در پايان تاکيد کرد: تحقق شعار سال و افزايش توليد در گروي همکاري مثلث بخش خصوصي ، دولت و مجلس است و اميدواريم مشکلات کارگري در غوغاهاي انتخاباتي گم نشود و مشکلات کارگران صرفا دستمايه تسويه حساب هاي سياسي انتخاباتي قرار نگيرد.
 
در اين مراسم تعدادي از فعالان بخش‌هاي مختلف جامعه کارگري و نمايندگان تعدادي از تشکل‌هاي کارگري به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
 
سخنرانان با اشاره به وضعيت و مشکلات اقتصادي حاکم بر کشور ناشي از شديدترين و ظالمانه‌ ترين تحريم‌هاي تاريخ عليه اين کشور و نيز شيوع کرونا در ۱۴ ماهه اخير، در عين حال از زحمات و اقدامات دولت براي حمايت از جامعه کارگري در حد توان قدرداني کردند.
 
لزوم توجه بيشتر به جامعه حقوق بگير کارگري و نيز بازنشستگان، اصلاح کامل موضوع قراردادهاي موقت کارگري، ايجاد امکان بهره‌مندي نخبگان عرصه کارگري از حمايت‌هاي بنياد ملي نخبگان، لزوم حمايت بيشتر از موضوع تامين مسکن براي کارگران، رضايت نسبي از ميزان افزايش حقوق و رضايت از روند بررسي افزايش حقوق سالانه و نيز اعلام رضايت از اصلاح سازوکار کميته سه جانبه تعيين حقوق و دستمزد از عمده‌ترين مواردي بود که از سوي فعالان و نمايندگان تشکل‌هاي کارگري در اين جلسه بيان شد.
 
در مراسم امروز همچنين با حضور رئيس دفتر رئيس جمهور و وزير تعاون،کار و رفاه اجتماعي از تعدادي از برگزيدگان جامعه کارگري کشور تجليل بعمل آمد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html